Documentatie

         

Enuntul problemei:

Sa se realizeze o pagina web pentru prezentarea componentelor unui calculator si functiilor pe care le indeplineste fiecare.

Specificarea cerintelor:

Aplicatia trebuie sa explice in detaliu fiecare dintre componentele care alcatuiesc un calculator.Aceasta se face cu ajutorul imaginilor astfel incat sa poata fi inteleasa mai usor de catre utilizatori.

Prezentarea problemei:

Aplicaţia FLASH este cea mai dezvoltată parte a lucrării. Conţine pagina de titlu cu autorii lucrării şi titlul lucrării, apoi următoarea pagină conţine o animaţie care arată fiecare componentă unde este plasată în interiorul unui calculator şi cum se pot introduce şi scoate aceste componente din calculator. Există şi butoane cu referire la continutul aplicaţiei care sunt prezente pe tot parcursul desfăşurării lucrării fiind puse ca background (fundal). Butoanele au fost realizate din text simplu de diferite culori pentru a fi deosebite si convertite apoi in butoane . Pentru orientarea cititorului este inclus in layer-ul sideshow indicii care dirijeaza cititorul în care parte a lucrării se afla. Mai sunt incluse şi doua butoane (săgeţi) pentru deschiderea pagini următoare şi celei anterioare şi un buton care execută tiparirea la imprimantă a pagini curente.

Următoarea pagină, a treia, conţine componentele de bază a unui calculator.

bullet

Componentele de bază sunt:

bullet

Procesorul (CPU)

bullet

Memoria RAM (Random Access Memory)

bullet

Placa de Baza (Mainboard)

bullet

Placa Video (Video Card, AGP)

bullet

CD-ROM/CD-RW

bullet

Monitorul (CRT,LCD)

bullet

Placa de Sunet (Soundcard)

bullet

Fax/Modem

bullet

Scanere/Imprimante

Restul lucrării prezintă fiecare din aceste componente amănunţit şi un set de imagini pentru ca orice cititor să poată identifica fiecare componentă întalnită după consultarea aceste lucrări.

În mare fiecare componentă are următoarele folosiri:

Procesorul - executa fiecare calcul necesar pentru rularea unei aplicaţii apoi trimite datele calculate către componenta destinată prelucrării in detaliu al informaţiei

Memoria - este o memorie de tip tampon unde fiecare informaţie este memorată si prelucrată până afişarea ei pe monitor sau pe un suport magnetic dupa accea este ştearsă.

Placa de Baza - este un ansamblu de circuite care permite deplasarea informaţiei de la fiecare componenă instalată pe ea la procesor şi viceversa. Pe placa de baza se monteaza toate componentele enumerate mai sus. 

Placa Video - este componenta prin care se afişează fiecare imagine pe monitor indiferent de ce natura este acea imagine.

CD-ROM/CD-RW - sunt utilizate pentru a citi/scrie informaţii pe disk-urile de „plastic”.

Placa de sunet - aceasta placă calculează informaţia şi o transformă în sunet care este ulterior redată.

Fax/Modem - este folosit pentru trimiterea fax-urilor si primirea lor, şi pentru folosirea calculatorului ca post de telefon sau pentru conectarea la internet.

Scanere/Imprimante - sunt două periferice care folosesc la două atribuţuini diferite, prima (scaner-ul) transformă orice imagine în format digital iar cea de-a doua (imprimanta) printează orice documente digital pe foaie.

          Detalii legate de implementare:

Proiectul a fost realizat cu ajutorul programului MACROMEDIA FLASH MX şi cu MICROSOFT FRONT PAGE XP. Este realizat ca o pagina WEB, fiind inclusă şi secvenţe video de FLASH. Lucrearea conţine o pagina de start, index, prin care se poate deschide aplicaţia FLASH.

        Informaţiile  despre componentele calculatorului se vor găsi în detaliu pe parcursul lucrării şi au fost tehnoredactate cu ajutorul editorului de texte profesional MICROSOFT WORD XP, deoarece în FLASH MX unele operaţii nu sunt posibile.  

Ghid de utilizare:

          In pagina principala se gasesc 3 butoane (home, atestat, documentatie). Daca se da click pe butonul home se deschide prezentarea titlului aplicatiei,al elevului care l-a realizat,al profesorului coordonator si al liceului din care fac parte.

Daca se da click pe atestat se deschide o pagina in care se gasesc butoane cu numele tuturor componentelor calculatorului si un buton "intro" pe care daca se da click  se deschide o animaţie care arată fiecare componentă unde este plasată în interiorul unui calculator şi cum se pot introduce şi scoate aceste componente din calculator.

Daca se da click pe oricare dintre butoanele acestea se deschide o pagina cu detalii despre componenta respectiva.In partea dreapta se gaseste un buton "poza" pe care daca se da click se deschide o pagina cu poza.Langa poza se gaseste un buton"documentatie"prin care se revine la pagina anterioara.Intorcandu-ne in pagina principala daca se da click pe butonul "documentatie" se   deschide o pagina cu explicatiile corespunzatoare pentru aceasta aplicatie. 

Autoevaluare si directii de extindere:

Aplicatia si-a atins scopul,si anume informarea cat mai precisa a celor care acceseaza aceasta pagina.s-ar putea extinde prin perfectionarea graficii si prin adaugarea  unor componente optionale,dar utile(web cam,cd writter etc).

Bibliografie:

Bazele Informatici, Manual Clasa a XI-a, Mariana Milosescu, Ed. Teora

Informatica, Manual Clasa a IX-a, Dana Lica, Emil Onea, Ed. L&S

Informatica, Manual Clasa a IX-a, Tudor Sorin, Emanuala Crechez, Marinel Serban, Ed. L&S

Internet: www.chip.ro, www.intel.com, www.sony.com, www.msi.com.tw, www.via.com.tw, www.epson.com, www.pqi.com.tw.

 

Copyright © 2002-2004, Corpade Monica Diana